Najnowsze artykuły

Z czym nosić tkane sandały: pomysły na...

Z czym modnie nosić plecione sandały: pomysły na zdjęcia Pom ysły na urodę /. Nadszedł czas upałów, więc warto zaopatrzyć się w...

Czytaj Więcej

Bez stresu, czyli 10 powodów, dla których warto nauczyć się asan jogi

Bez stresu, czyli 10 powodów, dla których warto nauczyć się asan jogi

Pomysły na urodę /... Pomysły na ćwiczenia Popularność jogi znacznie wzrosła w ostatnich dziesięcioleciach. Duchowa, umysłowa i fizyczna praktyka wywodząca się z Indii urzeka ludzi na całym świecie, pomagając nie tylko w treningu ciała i umysłu, ale także w skutecznej walce ze stresem. Jeśli jeszcze zastanawiasz się, czy dołączyć do jej zwolenników, opowiemy ci, jak joga może zmienić twoje życie.



Historia jogi sięga setek lat wstecz, ale współczesnych cech nabrała dopiero około sto lat temu. Istnieje wiele aspektów tej indyjskiej praktyki, a każdy z nich może pomóc zrównoważyć ciało, umysł i ducha. Korzystne efekty można osiągnąć na różne sposoby: niektóre style jogi są intensywne i energetyczne, podczas gdy inne mają charakter medytacyjny. Zobaczmy, jak mogą one być równie korzystne dla Ciebie.

1. Poprawa snuJoga

pomaga zredukować stres i tworzy podatny grunt dla normalizacji wzorców snu i czuwania. Nauczysz się kontrolować swoje emocje i radzić sobie z natrętnymi myślami, co pozwoli Twojemu ciału cieszyć się głębszym, bardziej spokojnym i zdrowym snem. W naszym artykule dowiesz się, jakie wzorce snu są najlepsze dla Twojego organizmu.


2. Kontrola oddechuTechniki oddechowe

są zawarte w większości asan jogi i mogą być pomocne w przywracaniu równowagi i witalności ciała i umysłu. Kontrola oddechu aktywizuje energię i rozluźnia mięśnie, redukując stres i niepokój. Na poziomie fizjologicznym, regularna praktyka jogi oczyszcza płuca i poprawia oddychanie zarówno u zdrowych dorosłych, jak i u tych, którzy chorują na astmę lub palą papierosy.


3. Praca nad postawąAle

z wiekiem nasza postawa może się często pogarszać, głównie z powodu złych nawyków. Jeśli na przykład spędzasz dużo czasu przy komputerze, szybko zauważysz u siebie garb i zaokrąglone ramiona. Mięśnie pleców ulegają osłabieniu, co znacząco wpływa na cały wygląd ciała. Joga pomoże Ci ustawić klatkę piersiową we właściwej pozycji i wzmocnić mięśnie pleców. Będziesz miał lepsze wyczucie swojego ciała, więc zaczniesz monitorować pozycję, w której sam się znajdujesz.


4. Wzmacnianie kości

Stan kości jest tak samo ważny jak jędrność mięśni. W jodze jest wiele asan, które obciążają kości, zwłaszcza te, w których trzeba podnieść własny ciężar. Taki trening wzmocni Twoje ramiona, szczególnie miejsca narażone na złamania, a także zapewni ochronę przed spadkiem gęstości kości i rozwojem osteoporozy.


5. Obniżanie ciśnienia krwiNadciśnienie

tętnicze jest jednym z głównych problemów zdrowotnych współczesnego społeczeństwa, dotykającym miliony ludzi. Jeśli masz wysokie ciśnienie krwi, rozważ jogę. Kluczem do sukcesu jest zrelaksowane i głębokie oddychanie, jak również specyficzne techniki dla niektórych pozycji, takich jak mostek, stopy w górę, shavasana, handstand i inne. Ćwiczenia relaksacyjne regulują przepływ krwi do wszystkich części ciała, więc je zaadoptuj.


6. Rozwijanie koncentracjiPodczas

uprawiania jogi musisz być tu i teraz, w chwili obecnej. Tylko koncentrując się na chwili obecnej połączysz się z własnym ciałem. Jeśli myślisz, że to proste - spróbuj, a przekonasz się, że zbędne myśli wciąż odciągają Cię od Twoich celów. Dzięki jodze poprawi się Twoja koncentracja. Przede wszystkim poprzez medytację, która rozwiąże problemy z pamięcią, szybkością reakcji i koordynacją ruchową.


7. Poprawa elastycznościZgodzisz

się z tym, że często poświęcamy zbyt mało uwagi na rozciąganie. Jest ona jednak niezbędna dla naszego zdrowia, więc poprawa elastyczności jest jedną z głównych korzyści płynących z jogi. Dla początkujących wiele ćwiczeń może być na początku prawdziwym wyzwaniem. Jest to jednak wyzwanie, które najlepiej podjąć, aby zauważyć, jak z każdym dniem stajemy się bardziej zwinni i elastyczni. Z czasem zauważysz, że bóle mięśni i kości znikną, a przede wszystkim Twój kręgosłup podziękuje Ci za Twoją pracowitość.


8. Ulga

w napięciuWysoki

poziom

zmęczenia organizmu może wynikać z faktu, że jesteśmy w ciągłym napięciu. Często nawet go nie kontrolujemy, bo nie wiemy, jak właściwie monitorować pracę naszych mięśni. Możesz nie zauważać, że ciągle się marszczysz, niepotrzebnie wytężasz wzrok i ściskasz przedmioty. Te nieświadome nawyki prowadzą do zmęczenia mięśni i bólu w nadgarstkach, ramionach, barkach, szyi i twarzy. Praktykując jogę, zauważysz, które części ciała są szczególnie sztywne, a jeśli się do nich dostroisz, na pewno pozbędziesz się napięcia.


9. Dbanie o zdrowie psychiczneMówiliśmy

już o tym, jak joga pomaga radzić sobie ze stresem i niepokojem oraz uczy, jak oczyszczać umysł z niepotrzebnych rzeczy. Wynika to przede wszystkim z faktu, że jest ona ściśle powiązana z medytacją. W zależności od stylu praktyki, możesz osiągnąć nowe poziomy akceptacji siebie i miłości do swojego ciała, co uwolni Twoją głowę od niepotrzebnych kompleksów i wyzwalaczy. Ponieważ stres jest przyczyną wielu problemów zdrowotnych (od migren i bezsenności po ataki serca), musisz nauczyć się, jak uspokoić swój umysł, aby dłużej zachować zdrowie.


10. Spotkanie z nową społecznościąKiedy zaczynasz

ćwiczyć jogę, może się okazać, że otacza cię duża społeczność przyjaznych, pozytywnych ludzi. Możesz dołączyć do grupy lub małej klasy, a nawet robić to w domu. Niezależnie od tego, możesz stać się częścią większego ruchu. To zbliża ludzi z tego samego miasta i z różnych krajów. To szansa na poznanie fascynującej i ciekawej kultury, która pomoże Ci nawiązać nowe znajomości.



Niezależnie od tego, gdzie zaczniesz i jaki rodzaj jogi wybierzesz, jest to świetny sposób na wzmocnienie ciała, skupienie umysłu i zrelaksowanie ducha. Cóż, jeśli trudno Ci znaleźć czas na naukę nieznanego ćwiczenia, przeczytaj o tym, jak zakochać się w aktywności fizycznej.
Omów artykuł
  • Aktualności
Powiadom znajomych: Subskrybuj magazyn:
  • Przeczytaj również
  • Komentarze